Flemming B. Olsen

Flemming B. Olsen

Debat og information

VELKOMMEN.
Jeg ønsker at debattere: Hvilken effekt har lektiearbejdet på undervisningen og hvilket udbytte har elever af arbejdet med lektier? Kan det traditionelle lektiearbejde afløses af andre arbejdsformer med større udbytte? Hvilke læremidler er gode at anvende i undervisningen?

Links

MediedebatPosted by Flemming B. Olsen Thu, January 03, 2008 11:34:28

Link til artikel i
Kristeligt Dagblad: Hver fjerde folkeskole...
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/543936:Danmark--Hver-fjerde-skole-har-afskaffet-lektier

Link til artikel i

Politiken: Hvad forsker du i?

http://www.e-pages.dk/politikenviden/45/4

Link til min afhandling

Læselektiers betydning for gymnasieelevers læreprocesser:

http://www.sdu.dk/Information_til/Studerende_ved_SDU/Din_uddannelse/Phd_humaniora/Ph,-d-,d,-d-,-afhandlinger

Link til rapport om lærebøger:

http://www.emu.dk/gym/fag/st/evaluering/laeremiddelevaluerin...

Link til rapporten

Har du lavet dine lektier i dag? Gymnasiepædagogik nr. 53, 2004, i pdf.

Links til noget af mediedebatten om lektier

http://videnskab.dk/content/dk/samfund/lektier_er_gammeldags

http://www.gymnasieskolen.dk/article.dsp?page=23949

http://www.emu.dk/gym/fag/al/nyheder/forskning.html

http://www.emu.dk/gym/fag/al/nyheder/fl-lektier.ppt#256,1,Lektier og lærebøger

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/264501:Danmark--Skolefolk-efterlyser-lektiedebat

http://www.tv2fyn.dk/video/12315

http://www.dagbladene.dk/index.php?mod=news&area=1&id=78

http://information.dk/151505

http://www.metroxpress.dk/dk/article/2007/12/21/07/2435-51/index.xml

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9796508.html

http://www.sdu.dk/Nyheder/Tidsskrifter/~/media/7A3369FB17564916A7529CA6110E5AA9.ashx

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/264504

http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow.aspx?ObjectId=49207



  • Comments(0)

Fill in only if you are not real





The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.